06 December 2013

Pressinformation Juventus kör Jeep Grand Cherokee

  • Juventus Stadium i Turin: femtio medarbetare från Fiat Group levererade 27 nya Jeep Grand Cherokee till Juventus spelare och deras tränare, Antonio Conte.
  • Bilarna har exteriörfärg i vitt eller svart - färgerna för Juventus Club .
  • Jeep Grand Cherokee-bilarna är alla i toppversionen Summit med den 250 hk starka 3,0-liters CRD V6 turbodieselmotorn.
  • För andra säsongen i rad är varumärket Jeep ® officiell sponsor till laget som innehar den italienska mästerskapstiteln.


Häromdagen hölls hölls en ceremoni på Juventus Stadium i Turin för att leverera en flotta av Jeep ®bilar till Juventus spelare och deras tränare, Antonio Conte. Flottan består av 27 Jeep Grand Cherokee i top-of-the-range modellen Summit. Bilarna kommer att användas för att transportera det italienska titelhållande fotbollslaget.

Femtio anställda inom Fiat Group levererade bilarna till sina favoritspelare - alla bilarna lackerade i endera svart eller vitt - Juventus färger . Alla dessa Grand Cherokee drivs av en effektiv 3,0-liters turbodiesel, en V6 Common rail med MultiJet II-teknik och som ger 250 hk vid 4000 varv/min och ett vridmoment på 570 Nm vid 2000 varv/min, parad med den nya åttaväxlade automatlådan.

Banden mellan Juventus och Jeep är starka och logiska: två ikoner i sina respektive världar med en historia av äkthet och passion i sina DNA samt förmågan att ta sig an och lyckas med varje utmaning. Jeep är globalt varumärke med mer än 15 miljoner fordon tillverkade sedan introduktionen av den första modellen 1941. Juventus har ett lika ärorikt förflutet: Laget grundades 1897, klubben har mer än 250 miljoner anhängare över hela världen (mer än 11 miljoner enbart i Italien) och en imponerande historia av framgångar. Bland annat 31 Scudetto, 9 Coppa Italia, 5 Supercoppa Italiana, 3 UEFA-cuper, 1 Cupvinnarcup , 2 UEFA Super Cup, 2 EM-cuper/Champions League och två Intercontinental Cup segrar.

Sedan 1992 - då Jeep skapade premium-SUV segmentet med introduktionen av den första generationen Grand Cherokee har dess flaggskepp levererat märkets värderingar: frihet, äkthet, äventyr och passion och i termer av kraft, komfort, innovation och hantverk .

I dag, efter att ca 5 miljoner Grand Cherokee sålts över hela världen sedan den första introduktionen, den mest prisbelönta Stora SUV:en någonsin, är bilen helt uppdaterad med en ny exteriör och interiör, ny avancerat teknikinnehåll, nya motorer och en helt ny åttaväxlad automatlåda, som standard i hela sortimentet. Denna framgångssaga bekräftas ytterligare i Europa där Grand Cherokeeförsäljningen har fördubblats under de senaste tre åren.

Framför allt har den nya Jeep Grand Cherokee nått utmärkta säljresultat i Italien där sedan införandet av 2014 MY - i juni i år - har försäljningen ökat med 16 % jämfört med samma period förra året. Bara i november var det en ökning på 36,8 % av registreringarna jämfört med samma månad 2012. Dessutom, från lanseringen i juni till idag har nya Jeep Grand Cherokee bekräftat sitt ledarskap i det stora SUV-segmentet : den bäst säljande är 3,0-Iiters turbodieselversionen.

Läs mera om Jeep Grand Cherokee här: http://www.jeeppress-europe.se/press/article/190

www.facebook.com/JeepOlllllllOpeople
www.youtube.com/JeepOlllllllOPeople
www.twitter.com/Jeep_People
www.flickr.com/jeep-folk
www.it.foursquare.com/jeep_people
www.instagram.com/jeeppeople
www.pinterest.com/jeeppeople

Turin, 6 december, 2013Bilder finns här: http://www.jeeppress-europe.com/gallery/detail/1359

Torbjörn Lundgren
PR Manager

 

senaste videorna

avancerad sökning

Sök...

Från
Till
Sök

Bifogade filer